fredag 21. mars 2008

Farvel til mythtv...

... som har vært en svært trofast venn gjennom mange år. Tror jeg hadde første versjon installert på en Gentoo-boks for rundt 5 år siden, et prosjekt som tok flere dager å snekre sammen. Ikke bare pga. Gentoo, som i seg selv er relativt hardcore siden alt man installerer skal kompileres på plass, men også lukkede drivere, hardwarekonfigurasjon for å få fjernkontrollen til å virke, dårlig kobling mot tv-guiden og i det hele tatt.
Som nevnt tidligere har jeg vært på jakt etter en ultimat videojukeboks, med spesielt to viktige krav:
  1. Mulighet for spillelister
  2. Mulighet for å velge neste låt mens en låt spilles
Elisa klarer iallefall det siste kravet - den spiller musikk eller video i bakgrunnen mens man bestemmer seg for hva som skje nest. Musikkvisualiseringen eller videoen fader og blir liggende synlig i bakgrunnen mens man navigerer videre.
Når det gjelder spillelister er jeg ikke så sikker - det står endel dokumentasjon om dette i forbindelse med navigasjon, men siden jeg ikke får opp kontekstuell meny fra tastaturet (jobber med saken) så klaerer jeg ikke å aksessere en evt. spilleliste.

Ingen kommentarer: